Een degelijk bezwaarschrift opstellen

Wanneer de belastingdienst een beslissing neemt die grote gevolgen heeft voor uw persoonlijke situatie, dan is het belangrijk op tijd een bezwaarschrift in te dienen. Wanneer uw uitkering bijvoorbeeld komt te vervallen kunt u een bezwaarschrift opstellen om te voorkomen dat uw inkomen wordt weggenomen. Een bezwaarschrift opstellen moet snel gebeuren, binnen 6 weken nadat u bericht krijgt van de belastingdienst. Bovendien moet het formulier op de juiste manier zijn samengesteld en moeten de juiste gegevens hierin zijn verwerkt. Waar moet u aan denken bij het opstellen van een bezwaarschrift?

  • De toon van de brief
  • De juiste gegevens

Wanneer u de juiste toon aanslaat in het bezwaarschrift bereikt u veel resultaat. Vaak, wanneer het over de persoonlijke situatie gaat, nemen emoties de overhand. Dit is niet bevorderlijk voor uw situatie. Wanneer u zich uitspreekt over de procedure, dan leidt dit in de regel tot afwijzing van uw bezwaar. Zorg er daarom voor dat u iemand inhuurt die deze taken van u over kan nemen. Een bezwaarschrift opstellen is niet eenvoudig en kost veel tijd, gelukkig kunt u dit uitbesteden. U hoeft niet persoonlijk het geschrift op te stellen, mits u dit maar ondertekent. Veel advocatenkantoren kunnen u helpen bij het opstellen van uw geschrift. In de meeste gevallen betaalt u hier niets voor. Vaak heeft u recht op een speciale vergoeding om deze specifieke juridische kosten te betalen. Het is daarom in de regel verstandiger om een externe partij in te lichten over uw situatie. Deze kan dan een bezwaarschrift opstellen, wat door de belastingdienst in behandeling kan worden genomen. In de regel moet u binnen 12 weken reactie ontvangen op uw bezwaar. Lukt dit niet, dan mag de belastingdienst nog 6 weken extra uittrekken om alles goed na te lopen. Na deze periode moet u een reactie hebben, of kunt u een schadevergoeding eisen. Wordt uw bezwaar toch afgewezen, dan kunt u in hoger beroep.

Bezwaarschrift opstellen: de juiste informatie

Waar het vaak misgaat in een bezwaarschrift is bij de aangeleverde informatie. In de regel moet u veel gegevens verzamelen voordat u een goed bezwaar kunt samenstellen. Neem hier de tijd voor en verzamel alle inkomensgegevens of andere officiƫle documenten die u nodig heeft. Zonder de juiste informatie wordt uw bezwaar altijd afgewezen. Een bezwaarschrift opstellen duurt daarom relatief lang. Wanneer u vermoedt dat u in een lastige situatie terecht gaat komen, schakel dan direct de juiste hulpdiensten in. Men kan dan in een vroeg stadium beginnen met het verzamelen van de benodigde papieren. Hoe eerder u hiermee begint, hoe sneller het bezwaarschrift ingediend kan worden en hoe eerder u een reactie heeft. Wanneer u een bezwaarschrift hebt ingediend worden veel betalingen in de regel bevroren. U kunt dus rustig het antwoord van de belastingdienst afwachten. Een bezwaarschrift opstellen is altijd de eerste stap om erger te voorkomen. Komt u er niet uit, schakel dan direct juridische hulp in. Het is vaak mogelijk om gratis op gesprek te komen om de situatie te bespreken. Daarna kan kosteloos een offerte worden opgesteld.

Win uw strijd

Een bezwaarschrift opstellen kost nu eenmaal veel tijd. De meeste mensen laten het er daarom maar bij zitten. Dit is natuurlijk helemaal niet nodig! Schakel tijdig hulp in en win uw strijd. Surf bijvoorbeeld naar http://www.meerbijstand.nl/nl/bezwaarschrift-opstellen. Op deze site vind u allerlei informatie over het correct opstellen van uw bezwaar. Ook krijgt u concrete praktische informatie over de vorm waarin het bezwaarschrift moet worden ingeleverd. Komt u er niet uit? Maak dan gerust een afspraak. Uw probleem is binnen enkele minuten opgelost, waar wacht u nog op?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn