Copywriter Haarlem liet zien waar de fout zat

Toen we als bedrijf een website opzetten, hebben we een copywriter uit Haarlem in dienst genomen die de teksten zou leveren. Deze persoon gaf aan dat het werken op uurtarief het makkelijkst was en wilde direct aan het werk gaan. Een maand later hadden we een website met een paar honderd woorden en een flinke factuur die binnen een paar dagen betaald moest worden. We hebben daarna de website even stilgelegd omdat we even opnieuw moesten bedenken wat we hier echt mee wilden. Zelf teksten schrijven was geen optie, want zo goed zijn we niet met woorden of het overbrengen van een boodschap. Maar wat dan wel? Verder uitbreiden, andere mensen erop zetten, compleet uitbesteden of verder zonder website? We werden gewezen op de diensten van Theo Nieveen, die ook als copywriter in Haarlem actief is. Na een kort gesprek via mail werden we uitgenodigd bij de copywriter in Haarlem zelf die duidelijk aangaf wat er verkeerd gegaan was. We hebben geen copywriter in Haarlem nodig, maar een tekstschrijver. Een copywriter in Haarlem is iemand die met weinig woorden een boodschap overbrengt – en daar heeft Google nou net geen boodschap aan.

Copywriter in Haarlem inzetten binnen het bedrijf

We hebben de adviezen van Theo Nieveen (theonieveencopyencommunicatie.nl) opgevolgd en zijn op zoek gegaan

  • naar een tekstschrijver die een geweldige inhoud voor de website neer heeft gezet
  • Daarna zijn we gaan werken aan de campagnes en de reclame om ons makelaarsbedrijf verder op te zetten
  • en toen kwamen we wel uit bij de copywriter in Haarlem

Theo liet ons weten dat hij het zeker zag zitten om samen met ons aan tafel te gaan zitten om de mogelijkheden te verkennen en had direct strakke ideeën. Zelfs zonder een briefing of opdracht wilde hij er direct mee aan de slag gaan. Het grootste gemak aan de copywriter in Haarlem was dat er direct een budget vastgezet kon worden zodat we niet nog eens verrast zouden worden. Ook was direct duidelijk dat de copywriter in Haarlem echt aan het werk wilde met de mogelijkheden, alle informatie wilde over ons bedrijf en bereid was om zich volledig in te zetten voor het project. Daarnaast wist hij zeker dat hij het geld waard zou zijn. Een gewaagde uitspraak, maar wel een uitspraak die waarheid wist te worden na een aantal maanden. We zijn nog steeds dankbaar, vooral voor zijn advies en zicht op de zaken, want zoveel wisten we blijkbaar niet van online teksten op een website.

Meer uit een website halen

De ervaringen die wij opgedaan hebben, hebben ervoor gezorgd dat we wat voorzichtiger om zijn gegaan met de online mogelijkheden. We weten nu beter waar we wel gebruik van moeten maken en welke diensten gewoon niet bij ons bedrijf passen omdat we er geen budget of geen behoefte voor hebben. We raden andere bedrijven dan ook vooral aan om samen te gaan werken met experts op dit gebied zodat het makkelijker wordt om de juiste keuzes te maken. Dat geldt niet alleen voor de bedrijven die in een vroeg stadium zitten, zoals een startup. Ook grotere bedrijven doen er verstandig aan om eens een pas op de plaats te maken om zo te zien wat de exacte mogelijkheden zijn binnen de processen waarmee op dit moment gewerkt wordt. Op die manier wordt het bereik aanzienlijk vergroot, zonder dat dit direct veel meer geld kost – er kan namelijk altijd wel een traject gevonden worden waar te veel geld heen gaat. Dat kan dan mooi omgezet worden naar iets wat wel geld oplevert.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn