Social media uitbesteden

Je social media uitbesteden, heb jij dat wel eens overwogen? Als modern bedrijf kun je eigenlijk niet meer zonder het gebruik van bijvoorbeeld:

Via deze kanalen kun je heel goed je doelgroep bereiken. Als je op deze platformen niet aanwezig bent, dan loop je echt ontzettend veel mis. Het is immers een ontzettend laagdrempelige manier voor mensen om jou te volgen, om in de gaten te houden waar jij mee bezig bent. Daarom social media uitbesteden of hier zelf mee aan de slag gaan ook zo belangrijk. Je kunt op deze plekken laten zien dat jij nieuwe producten in je assortiment hebt opgenomen. Je kunt een sale aankondigen of je kunt klanten vragen naar producten waar zij echt op zitten te wachten en die zij graag in jouw collectie zouden zien. Ook is het voor mensen een heel laagdrempelige manier om jou een vraag te stellen, om een klacht in te dienen of om jou een tip te geven. Het is dus echt heel handig om op dergelijke platforms aanwezig te zijn, hoewel de social media uitbesteden best verstandig kan zijn.

Waarom social media uitbesteden?

Waarom zou je nu het werk aan je social media uitbesteden? Je kunt dit immers ook prima zelf doen? Dat is zeker het geval en als jij een klein bedrijf bent, dan kan dit ook absoluut een optie zijn. Je zult dan immers niet zo heel veel opmerkingen van mensen krijgen waar je op moet reageren en mensen waarderen het persoonlijke contact dat ze ervaren bij kleine ondernemingen zeer. Maar als je ietsje groter groeit, dan kan de social media uitbesteden zeker wel verstandig zijn. Je zult dan bijvoorbeeld hier zoveel mogelijk uit willen halen en dit kost best veel tijd. Om zo effectief mogelijk met dergelijke platforms aan de slag te gaan, moet je weten wat aanslaat bij volgers en wat niet. Je moet weten op welk tijdstip zij online zijn, zodat je weet op welk moment jij het best iets kunt plaatsen. Daarnaast moet je ook nog weten wat voor soort berichten de meeste respons krijgen, want veel likes en antwoorden zijn bijvoorbeeld erg belangrijk voor de algoritmes van Facebook, waarmee bepaald wordt aan hoeveel mensen een bepaald bericht getoond wordt. Dit is nogal wat om allemaal te weten en dan hebben we het nog niet eens gehad op het moeten reageren op alle berichten die je kunt verwachten. Dit gaat heel wat tijd kosten en daarom is de social media uitbesteden aan te raden!

Social Business Kees

De social media uitbesteden is in de eerste plaats een goed idee omdat je dan zelf tijd houdt om je te richten op de eigenlijke zaken van jouw bedrijf. In de tweede plaats omdat een professional op dit gebied gewoon veel meer weet over wat het best werkt en wat niet. Als je kiest voor de social media uitbesteden aan specialisten op dit gebied, dan weet je dus ook gewoon zeker dat het goed gebeurt en dat is natuurlijk ook van belang. Maar aan wie kun je dit nu overdragen, welke bedrijven zijn hierin gespecialiseerd? Een bedrijf dat zich hier mee bezighoudt, is Social Business Kees. Zij bieden verschillende pakketten aan, waarbij de frequentie van het aantal berichten dat zij voor jou plaatsen verschilt. Ook leveren zij graag maatwerk en gaan zij graag met jou in gesprek over de wensen die jij hebt voor jouw bedrijf op het gebied van deze platforms. Merk jij dat je zelf niet genoeg tijd hebt om je bezig te houden hiermee, dan is je social media uitbesteden aan Social Business Kees dus echt aan te raden!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn